Co posiada najlepszy sklep internetowy?
Na pierwszy rzut oka każdy sklep internetowy jest taki sam i jest w tym pewna ilość prawdy. Każdy e-sklep posiada cechy wspólne, takie jak katalog produktów, koszyk czy płatności. Jednak każdy z nich zbudowany jest inaczej i to właśnie te cechy, które je od siebie odróżniają, w głównej mierze decydują o sukcesie internetowej sprzedaży.
Niestety nie istnieje zbiór uniwersalnych opcji dodatkowych do sklepu internetowego, które sprawią, że nagle klienci nie będą mogli przestać z niego korzystać. Jest jednak kilka dodatków, dzięki którym Twój e-sklep wyróżni się pośród konkurencji i ułatwi potencjalnym klientom dotarcie do płatności.
Dokładnie opisane produkty.
Klienci e-sklepów są coraz bardziej ostrożni, nauczeni wieloma przykładami nieuczciwych praktyk w e-marketach. Dlatego, jeśli chcesz, by potencjalny klient wrzucił Twój produkt do wirtualnego koszyka, opisz go w najbardziej szczegółowy sposób. Wymiary, skład, cechy, forma – to wszystko musi znaleźć się w opisie produktu. Pamiętaj, by opisując produkty skupiać się na ich zaletach fizycznych, a także na tym, jaką wartość wniesie ten przedmiot do życia kupującego.
Krótka droga do finału.
Podstawowym błędem wielu sklepów internetowych jest zbyt długa droga od znalezienia wymarzonego produktu do finalnego kliknięcia „zapłać”. Aby potencjalny klient nie zniechęcił się w trakcie dokonywania zakupu należy skrócić tę drogę do minimum. Zadbaj więc o to, by np. po przejściu do koszyka nie pojawiały się na ekranie żadne rozpraszające pop-up’y, a przy wypełnianiu danych do faktury i dostawy klient musiał podać jedynie niezbędne informacje do dokonania zakupu.
Wszystkie najważniejsze informacje.
Wielu początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że umieszczanie w e-sklepie takich informacji jak zwroty czy reklamacje to zachęta do ich składania. Nic bardziej mylnego! Informacje o możliwości dokonania zwrotu lub reklamacji to podstawa – nie dość, że wymagana prawem, to w dodatku zwiększająca zaufanie do sklepu. Jasno opisane reguły i brak bezsensowych zasad utrudniających reklamację czy zwrot da potencjalnym klientom pewność, że oferujesz jakościowe produkty, o których powrót wcale się nie martwisz.
Własne konto.
Coraz więcej sklepów internetowych daje możliwość założenia u nich własnego konta. Z perspektywy klienta może to być uciążliwe lub zbyt podejrzane, warto więc, by ta opcja była jedynie możliwością, a nie wymaganą. Jednak ci, którzy założą konto będą mogli przeszukiwać historię swoich zamówień i w najszybszy możliwy sposób docierać do już raz wypróbowanych produktów, których zakup chcieliby ponowić. W e-sklepach chodzi o to, by ułatwiać, ułatwiać i jeszcze raz ułatwiać użytkownikom dokonanie zakupu i własne konto właśnie to robi.
Wersja responsywna.
W wersji responsywnej e-sklepu chodzi o to, że jest on możliwy do przeglądania i dokonywania zakupów także na urządzeniach mobilnych, czyli telefonach i Ipadach. Badania nad zachowaniem konsumentów z 2021 roku udowodniły, że tendencja do robienia zakupów online przez telefon sukcesywnie wzrasta. Dzisiejsi klienci chcą mieć możliwość kupowania podczas powrotu z pracy, jadąc tramwajem, podczas przerwy między zajęciami na uczelni i wygodnie w łóżku przed snem. W żadnej z tych wersji nawet najmniejsza wersja laptopa nie byłaby tak komfortowa w użyciu, jak właśnie telefon. Dlatego tak ważne jest dostosowanie e-sklepu do wymiarów różnych ekranów.
Wiele możliwości płatności.
Ilu ludzi na świecie, tyle preferowanych sposobów płatności. Im więcej dasz możliwości dokonania płatności, tym większe prawdopodobieństwo, że do niej dojdzie. Każdemu z nas chociaż raz w życiu zdarzyło się zrezygnować z zakupu online właśnie przez ograniczenia w sposobach płacenia. Nie jest to najłatwiejsze w obsłudze dla właściciela e-sklepu, jednak zdecydowanie pomocne dla klientów. Wraz z rozwojem sklepu postaraj się o powiększanie tych możliwości, a coraz rzadziej zdarzać się będą w Twoim biznesie tzw. porzucone koszyki.
Tak w dużym skrócie można opisać najlepszy sklep internetowy. Jest to sklep z dokładnie opisaną ofertą, ułatwiający potencjalnemu klientowi dotarcie do ostatniego etapu zakupów, nieutrudniający reklamacji i zwrotów, dostępny na każdym urządzeniu i otwarty na wszystkie rodzaje płatności. Ale to tylko teoria, a czy w praktyce da się taki e-sklep zbudować? Oczywiście, że tak! Z odpowiednim specjalistą da się zbudować nawet lepszy sklep niż ten wyżej opisany.
Miej na uwadze wszystkie te cechy sklepu internetowego, a stworzysz e-biznes, który przyniesie zyski, a także satysfakcję z pracy i doskonalenia. Pamiętaj również, że zmian i udoskonaleń można dokonywać na każdym etapie budowy sklepu oraz na działającym już „organizmie”. Warto zastanowić się nad poprawą e-sklepu w okresach takich jak ten, kiedy nieuchronnie zbliża się Black Friday, a tuż za nim także Cyber Monday. Oba te dni będą obfitować w zakupy i dobrze byłoby zrobić je łatwiejszymi i przyjemniejszymi dla każdego.