Stan cyfryzacji polskich przedsiębiorstw
Stopień wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych przez przedsiębiorstwa od kilku lat pozostaje na praktycznie niezmienionym poziomie. Zgodnie z oceną Komisji Europejskiej cyfryzacja polskich firm przebiega wolno, choć poczyniono w tym zakresie postęp. Jednak chcąc dogonić inne kraje Unii Europejskiej konieczne będzie przyspieszenie.
Pomimo sporych nakładów finansowych Polska plasuje się ciągle poniżej średniej unijnej pod względem wszystkich ważnych wskaźników poziomu rozwoju. Bez usprawnień w dziedzinie cyfryzacji ciężko będzie w Polsce uzyskać wyższą wydajność pracy.
Stan cyfryzacji polskich przedsiębiorstw- trochę statystyk
W 2016 roku średnio 93,7% polskich firm posiadało dostęp do Internetu i od 2012 roku według danych prawie nic się nie zmienia. Powszechna możliwość dostępu do Internetu stwarza nowe możliwości dla przedsiębiorców oraz wpływa na sposób ich funkcjonowania głównie poprzez strony internetowe. Przez zniesienie barier czasowych oraz geograficznych usprawnia komunikację oraz zarządzanie w czasie rzeczywistym. W 2016 roku łącza szerokopasmowe zostały użyte przez 93,2% firm, ale bardzo duży wzrost zanotowały mobilne łącza, których udział w poprzednim roku wyniósł 64,7% w porównaniu do 44% w 2013 roku. Dzieje się tak za sprawą inwestycji w LTE oraz zmieniające się trendy w sposobie zarządzania przedsiębiorstwem.
Przedsiębiorstwa posiadające dostęp do Internetu według klasy wielkości- www.stat.gov.pl
Przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują Internet jako źródło wymiany towarów. W 2015 roku już ok. 30% firm składało swoje zamówienia przez sieci komputerowe, a ok. 12% otrzymywało przez nią zamówienia. Jest to niewielka liczba w porównaniu do krajów zachodnich, ale możemy zaobserwować trend wznoszący.
Ciągle widzimy trend wznoszący dlatego tak ważne dla przedsiębiorstw staje się marketing internetowy w postaci AdWords czy SEO.
Dzięki za ten wpis :))
Udostępnie na Facebook’u
Wow! Ciekawy wpis!