Czy biznes stacjonarny potrzebuje strony internetowej?
Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że świat online i świat offline należą do dwóch różnych uniwersum. Nic jednak bardziej mylnego, ponieważ tak naprawdę online i offline płynnie przeplatają się ze sobą, tworząc nierozłączną całość. Sklep internetowy musi posiadać miejsce stacjonarne, np. magazyn czy biuro obsługi i tak samo działa to w drugą stronę. Jeśli więc zastanawiasz się nad tym, czy Twój stacjonarny biznes potrzebuje strony internetowej, odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak.
Niezależnie od tego w jakiej branży działasz i co oferujesz swoim klientom, istnieje co najmniej kilka powodów za tym, byś (jeśli jeszcze jej nie posiadasz) stworzył stronę internetową dla swojego biznesu. Jeśli nie czujesz się przekonany, chętnie przedstawimy Ci 4 powody, dla których firma stacjonarna powinna mieć swoją stronę:
1. Dzisiejsi konsumenci przyzwyczajeni są do tego, że wszystkie niezbędne informacje mogą znaleźć w internecie. Obecnie, kiedy czegoś szukamy, nie zaglądamy już do gazet, magazynów czy telewizji i nie pytamy znajomych. Po prostu wpisujemy interesującą nas frazę lub pytanie do wyszukiwarki i czekamy na wynik. Ten mechanizm dotyczy nie tylko e-sklepów i usług internetowych! W taki sam sposób konsumenci wyszukują informacje o restauracjach, salonach urody, butikach czy gabinetach lekarzy-specjalistów. Jeśli więc Twój biznes nie posiada strony internetowej, Twoi potencjalni klienci „przechwytywani” są przez konkurencję, która ją posiada! Tracenie klientów nie jest przyjemne, ale jeszcze gorsze jest tracenie klientów na rzecz konkurencji.
2. Strona internetowa dodaje wiarygodności i profesjonalnego wizerunku. Firma, która nie posiada swojej własnej strony w dzisiejszych czasach uważana jest albo za tak zwany „fake” albo za taką, która coś ukrywa. Profesjonalne marki posiadają swoje strony i chętnie udzielają na nich informacji, które mogą się okazać interesujące dla odbiorców. Na takich stronach nie pojawiają się więc wyłącznie oferty i cenniki, lecz także np. historia powstania firmy czy opisy przedstawiające pracowników. Kiedy odbiorca może zobaczyć, kto stoi za sterami firmy, nabiera do niej zaufania i w ten sposób przestaje być jedynie odbiorcą, a zaczyna być klientem.
3. Nie ma lepszego źródła podstawowych informacji o pracy Twojego sklepu, salonu czy gabinetu niż strona internetowa. Podanie na stronie podstawowych informacji, takich jak dni i godziny otwarcia i dokładny adres przede wszystkim zaoszczędzi Ci czasu na odpisywanie na wiadomości „niezorientowanych” klientów, ale również da pewność, że zrobiłeś wszystko, by potencjalny klient dotarł do Ciebie i skorzystał z Twoich usług wtedy, kiedy biznes jest czynny. Strona internetowa zapobiega takim sytuacjom, kiedy klient przychodzi na miejsce i okazuje się, że sklep jest jeszcze nieczynny lub już został zamknięty. Podanie tego typu informacji zminimalizuje więc możliwość występowania takich sytuacji i tym samym podniesie sprzedaż, ponieważ klienci trafią do Ciebie zawsze wtedy, kiedy będą mogli dokonać zakupu.
4. Jeśli umieścisz na swojej stronie internetowej ofertę, może się tak wydarzyć, że Twoi stali klienci, którzy zawsze korzystali z jednej usługi, nagle zaczną korzystać również z kolejnej (lub kilku kolejnych). Często okazuje się, że klienci nie znają całej naszej oferty i nawet nie przychodzi im na myśl, by o nią zapytać. Dzięki stronie internetowej mogą zapoznać się ze wszystkim, co oferujesz w o wiele bardziej elegancki sposób, niż gdybyś osobiście opowiadał o swojej ofercie i namawiał do jej skorzystania. Wystarczy dać znać swoim klientom o tym, że Twoja firma posiada swoją stronę internetową.
Internet ma naprawdę ogromny wpływ na zachowania konsumentów, a co za tym idzie, także na sprzedaż. Nie lekceważ więc tego medium, jeśli chcesz, by Twój biznes przynosił zyski i się rozwijał, nawet jeśli jest to firma stacjonarna. Strony dla sklepów stacjonarnych nie muszą być bardzo rozbudowane i nie wymagają dokładnej znajomości obsługi, a więc każdy, nawet początkujący przedsiębiorca może sobie na taką stronę pozwolić. Jeśli zastanawiasz się nad zbudowaniem własnej strony, sprawdź jaki typ sprawdzi się dla Twojej branży: 8 typów stron internetowych dla Twojego biznesu.