Kampanie Google ADS – co to i czy są potrzebne?
zym jest Google ADS?
Kampanie Google AdWords (ADS) to jedna z najskuteczniejszych reklam internetowych, jakie oferuje obecnie świat online. ADSy opierają się na systemie wyświetlania reklam zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w sieci jej partnerów. Reklamy te mają więc ogromny zasięg i możliwości dotarcia do naprawdę szerokiej bazy użytkowników. Krótko mówiąc, Google ADS jest płatnym systemem reklamowym online, który może dotrzeć do niemal każdego człowieka na świecie.
Jakie są możliwości Google ADSów?
Google oferuje wiele możliwości reklamowych, dzięki czemu każda firma może dostosować kampanie pod swoje potrzeby. Wśród opcji, jakie dają nam ADSy są:
– reklamy w aplikacjach
– remarketing w dwóch odsłonach: dynamicznej oraz w wyszukiwarce
– reklamę w sieci Google, czyli wyświetlaną na stronach należących do sieci reklamowej Google
– reklamę produktową lub zwykłą reklamę w wynikach wyszukiwarki
– reklamę na Youtube i Gmailu
Dodatkowo reklamy Google mogą być tekstowe, graficzne, w formie video lub dynamiczne, czyli z połączenia tekstu i obrazu. Mnogość możliwości wynika właśnie z faktu, że w różnych branżach i przy różnych produktach sprawdzą się różne reklamy. Stosowanie tych samych parametrów do reklamowania różnych usług i produktów jest ogromnym błędem popełnianym przez niedoświadczonych użytkowników Google ADS.
Jeśli zależy Ci na tworzeniu dobrych reklam, które wykorzystają odpowiednio przeznaczony budżet i przyniosą mierzalny zysk, skontaktuj się z profesjonalną agencją, która posiada doświadczenie w tworzeniu reklam Google i wiedzę w jaki sposób je analizować i wyciągać z nich wnioski na przyszłość.
Skontaktuj się z nami w sprawie wyceny kampanii Google ADS
Czy Google ADS jest opłacalne?
Google AdWords rozliczane są w różnych modelach, m.in. CPC, CPM, CPV czy ROAS. Do najbardziej opłacalnych należy model CPC, czyli płatność za kliknięcie. Oznacza to, że płacisz za reklamę dopiero wtedy, gdy użytkownik, który ją zobaczył, faktycznie w nią kliknie i zostanie przeniesiony do Twojego produktu/strony/usługi. To pozwala na elastyczne działanie z budżetem, a jak wiadomo, najczęściej to właśnie budżet decyduje o ilości i rozmiarze kampanii reklamowych.
Czy Google AdWords są potrzebne Twojej firmie?
Tak, tak i jeszcze raz tak! Google AdWords zaczynają działać natychmiast, przekierowując potencjalnych klientów na Twoją stronę nawet od pierwszego dnia działalności Twojej firmy. Ten system reklamowy pozwala na bardzo dokładną personalizację, dlatego nie musisz obawiać się, że Twoje reklamy (a w raz z nimi budżet) trafią do użytkowników, którzy mogą być niezainteresowani Twoim produktem lub usługą. Co więcej, ADSy działają właśnie w taki sposób, by dotrzeć do potencjalnego klienta właśnie w momencie kiedy zaczyna interesować się dokładnie tym, co masz mu do zaoferowania.
Czy mogę robić reklamy Google samodzielnie?
Oczywiście nikt nie zabroni Ci robienia reklam Google ADS samodzielnie. 😉 Jednak my sugerujemy, by oddać je w ręce profesjonalistów. Jako przedsiębiorca z pewnością borykasz się ze zbyt krótką dobą, a dodatkowe zadanie w postaci programowania kampanii Google dodatkowo by ją jeszcze skróciło. Wbrew pozorom tworzenie kampanii, analizowanie zebranych danych oraz optymalizowanie AdWordsów wcale nie należy do najłatwiejszych! Aby robić to poprawnie (czyli tak, by zwrot z inwestycji był jak najkorzystniejszy), trzeba mieć dużą wiedzę i doświadczenie z odmiennymi branżami, a przede wszystkim czas.
Czy warto zaczynać Google AdWords?
Badania nie kłamią – internet zdominował strefę zakupów, a więc także strefę reklam. Od dawna mówi się, że „jeśli czegoś nie ma w Google, to nie istnieje” – jeśli nie chcesz, by Twoja firma była postrzegana właśnie w taki sposób, to jest to odpowiedni moment na decyzję o zainwestowaniu w płatne reklamy Google.