Kampanie reklamowe Facebook ADS – wiedza dla początkujących
Kiedy rozpoczynamy przygodę ze sprzedażą w internecie pojawia się wiele pytań. Jednym z nich jest pytanie o najlepszą formę reklamy, zwłaszcza, że obecnie dostępnych jest na rynku wiele różnych platform oferujących możliwość zareklamowania swojego biznesu. Do jednej z najpopularniejszych, a zarazem najbardziej skutecznych należy Facebook, dokładniej Facebook ADS.
Facebook ADS – co to?
Facebook ADS to system reklamowy, którego kampanie kierowane są na: Facebook, Instagram, Messenger i Audience Network. System reklam Facebooka jest dość rozbudowany, dzięki czemu pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie reklam i stosowanie go na każdym etapie lejka sprzedażowego. Aby z niego korzystać należy założyć konto w Managerze Reklam.
Jak wyglądają reklamy Facebook ADS?
Szczegółowe targetowanie sprawia, że facebookowe reklamy możesz kierować nawet do bardzo wąskiej grupy odbiorców. Podczas ustawiania reklamy możesz: wybrać lokalizację użytkowników, którym ma się ona wyświetlać, ich wiek, zawód, poziom wykształcenia i zainteresowania. Możesz także wykluczyć pewne grupy, jeśli wiesz, że to z pewnością nie jest Twoja grupa docelowa. Co więcej, reklamy na Facebooku można kierować do klientów, którzy już kiedyś dokonali zakupu w Twoim e-sklepie (czyli robić po prostu remarketing na Facebooku) lub do osób, które jeszcze nie znają Twojej działalności. Wszystko to dzieje się za sprawą ogromnej ilości danych o swoich użytkownikach, które przechowują serwery Facebooka.
Gdzie widać reklamy Facebooka?
System reklamowy Facebooka daje wiele możliwości lokalizacji reklamy. Twoja reklama może być wyświetlana jak post na wallu (z małym dopiskiem „treść sponsorowana”), w bocznych kolumnach strony głównej, pomiędzy wiadomościami w Messengerze, czy w Stories zarówno na Instagramie, jak i Facebooku. Opcji jest wiele i zazwyczaj warto wykorzystać je wszystkie, by móc sprawdzić, która reklama przyniesie najwięcej konwersji.
Ile kosztuje reklama FB i ile czasu będzie widoczna?
W Facebook ADS sam ustawiasz budżet reklamowy – dzienny lub całkowity. W przypadku budżetu całkowitego to system FB sam ustala, którego dnia wydaje więcej, a którego mniej. To samo dotyczy czasu wyświetlania reklamy – to Ty decydujesz jak długo kampania reklamowa powinna się wyświetlać. Podczas ustawiania tych parametrów system pokaże Ci estymowaną liczbę użytkowników, do których dotrze Twoja reklama. Oczywiście im większy budżet, tym większa baza odbiorców, jednak nie zawsze oznacza to większy zwrot konwersji.
Jak ustawić reklamę na Facebooku?
Ustawienie reklamy w Facebook ADS dzieli się na trzy etapy:
- Kampania – tutaj określasz cel reklamy spośród kilku dostępnych, np. zasięg lub konwersje.
- Zestaw Reklam – tutaj określasz grupę docelową wybierając lokalizację, zainteresowania, a także ustalasz budżet i czas wyświetlania reklamy.
- Reklama – tutaj dodajesz grafikę oraz tekst reklamy, które będą wyświetlane.
Czy opłaca się robić reklamy na Facebooku?
System reklamowy Facebooka jest jednym z najlepszych obecnie dostępnych. Posiada wiele zalet: skupia ponad miliard użytkowników, do których można dotrzeć dzięki reklamom, daje szerokie możliwości targetowania, umożliwia przekierowanie potencjalnych klientów z social mediów prosto do Twojego e-sklepu. Na początku przygody z Facebook ADS warto współpracować ze specjalistami, którzy posiadają już doświadczenie w robieniu takich reklam. Specjaliści Facebook ADS bazując na wiedzy z wcześniejszych kampanii będą wiedzieli jaki typ grafiki sprawdza się najlepiej i jak targetować reklamę, by dotarła do osób kupujących w internecie.