5 mitów o Google ADS, w które najprawdopodobniej nadal wierzysz
Wydawać by się mogło, że o reklamach Google AdWords w internecie napisano już wszystko. Jest to prawdą, jeśli na myśli mamy zalety tego systemu reklamowego czy sposoby na wykorzystanie go w biznesie. Istnieje jednak taka niewielka część Google ADS, o której mówi się bardzo mało lub wcale, i są nią mity związane z reklamowaniem w Google. Mitów o tym jak reklamować się w Google jest wiele i większość z nich powtarzanych jest mimowolnie online zarówno przez „specjalistów”, jak i laików. My dziś skupimy się na 5 najczęściej powielanych mitach o Google ADS, w które najprawdopodobniej nadal wierzysz.
MIT 1: Nikogo nie interesują reklamy Google ADS, nikt w te reklamy nie wchodzi.
Wśród przedsiębiorców można spotkać takie osoby, które twierdzą, że tworzenie reklam Google AdWords się nie opłaca, ponieważ i tak nikt w nie nie klika. Jeszcze kilka lat temu można było wykorzystać ten argument, ponieważ w liście wyszukiwania Google treści sponsorowane faktycznie wyróżniały się pod względem graficznym od treści organicznych. Jednak już od dłuższego czasu treści płatne i organiczne nie różnią się niemal niczym pod względem wyglądu. Dziś użytkownik musi być naprawdę skupiony i przeciwny klikaniu w reklamy, żeby dostrzec, że akurat ta jedna strona wyświetliła się na liście, ponieważ jest sponsorowana. To, co je odróżnia od siebie to niewielki napis „reklama” w szarawym kolorze. Co więcej, duża część użytkowników internetu cieszy się wręcz, że Google podpowiada im rozwiązania dla ich problemów i nie muszą spędzać godzin, by znaleźć to, czego naprawdę szukają w dżungli, jaką jest świat online.
MIT 2: Nie da się konkretnie określić efektywności reklamy Google.
To najchętniej powtarzany przez samozwańczych specjalistów mit, którzy albo nie chcą albo nie potrafią analizować wyników reklam Google. Ten system reklamowy posiada wiele wskaźników, dzięki którym jesteśmy w stanie sprawdzić efektywność naszych działań. Można wręcz powiedzieć, że w Google ADS można śledzić efektywność o wiele skuteczniej niż na przykład w Facebook ADS. Jakie wskaźniki możemy zanalizować po przeprowadzonej kampanii Google? Między innymi CPC czyli cenę za kliknięcie, liczbę i wartość konwersji, CTR czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy. Sam odpowiedz sobie na pytanie, czy naprawdę nie da się sprawdzić efektywności reklamy posiadając takie dane?
MIT 3: Im większy budżet, tym lepsze wyniki.
To niepodważalny fakt, że im więcej zapłacisz, tym większej ilości osób reklama będzie się wyświetlać. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jedyny sposób na zwiększenie efektywności reklamy. Obecnie widoczność reklamy można zwiększyć także poprzez materiał wysokiej jakości. Należy zadbać o to, by w reklamie znalazły się słowa kluczowe, CTA (call to action) czyli wezwanie do działania oraz odpowiednie kreacje, które przyciągną uwagę. Warto to wykorzystać i starać się tworzyć naprawdę dobre reklamy, bo może okazać się, że zmiana w tekście (bez zmiany budżetu) podniesie wyniki naszych reklam.
MIT 4: Im więcej słów kluczowych, tym więcej kliknięć.
Pamiętaj, że za każde słowo kluczowe w Google AdWords ma swoją cenę. Nie każde słowo kluczowe, nawet jeśli jest „opłacalne” pasuje do Twojej branży i kategorii Twojego produktu czy usługi. Liczy się odpowiedni dobór słów i fraz kluczowych, a nie ich ilość! Aby reklamy Google przyniosły pozytywny efekt należy wybrać słowa kluczowe, które są popularne, ale jednocześnie nie najpopularniejsze, by nie konkurować za bardzo z innymi firmami w tej samej branży. Wybór słów kluczowych to… Cóż, kluczowe zagadnienie w Google ADS i naprawdę warto się do tego przyłożyć.
MIT 5: Jeśli nie widzisz swoich reklam Google, to tak naprawdę one nie działają.
Jeśli widzisz, że w panelu administracyjnym wszystko działa, kampanie są aktywne, a saldo dodatnie, to możesz mieć pewność, że Twoje reklamy są emitowane. Nie widzisz ich, ponieważ nie jesteś grupą docelową swojej reklamy! Powinniśmy się wręcz cieszyć, że działa to w taki sposób. Gdybyśmy trafiali na swoje reklamy, zwiększałby się wskaźnik wyświetleń, ale nie wskaźnik ilości kliknięć. To mogłoby znacznie zaburzyć statystyki i sprawić, że być może zrezygnowalibyśmy z dobrej i efektywnej reklamy.
Czy warto robić reklamy Google ADS?
Mamy nadzieję, że potraktujesz to pytanie retorycznie, ponieważ odpowiedź jest tylko jedna i jest nią: tak! Jak widzisz, najczęściej powtarzane „wady” systemu Google tak naprawdę są mitami, które nijak nie wpływają na końcowy efekt tworzonych kampanii. Oczywiście przygotowanie odpowiedniej kampanii reklamowej, która przyniesie oczekiwane efekty wymaga wiedzy i doświadczenia, ale z pewnością nie jest to niemożliwe do wykonania. Jeśli jesteś ciekaw, co jeszcze skrywa system reklamowy Google AdWords koniecznie sprawdź nasz artykuł o 5 sekretach Google ADS, które musisz poznać.