5 sekretów Google ADS, które musisz poznać
Początki istnienia systemu reklamowego Google ADS, które przypadły na początki XXI stulecia, opierały się na bardzo prostych regułach. W systemie można było stworzyć reklamy, które wyświetlały się w wyszukiwarce, a płaciło się za każde kliknięcie. Jednak od tamtego czasu wiele się zmieniło, a dokładniej mówiąc – rozbudowało. Dziś Google ADS oferuje o wiele więcej możliwości i opcji reklamowych, przez co niedoświadczonym użytkownikom łatwo jest się zagubić i po prostu przepalić budżet. Jaki typ reklamy Google ADS wybrać? Jaki typ płatności będzie najlepszy dla Twojej firmy? Poznaj 5 sekretów Google ADS, dzięki którym dowiesz się, jak tworzyć efektywne kampanie reklamowe.
1. Typ kampanii dopasowuje się do typu branży.
Niby jest to oczywiste, jednak wielu przedsiębiorców (zwłaszcza początkujących) zupełnie o tym zapomina. Nie każdy typ kampanii Google ADS będzie odpowiedni dla każdego biznesu! Zgodnie ze starym rosyjskim przysłowiem: „ta sama woda, która sprawia, że ziemniaki miękną, sprawia, że jajka twardnieją”. Inny typ kampanii będzie przynosił rezultaty e-sklepom, a inny firmom usługowym stacjonarnym. Idąc za przykładem: dla sklepów internetowych doskonale sprawdzi się remarketing lub kampania produktowa, a dla usług stacjonarnych kampania z zapytaniami dokonywanymi za pomocą urządzeń mobilnych. Czy nie brzmi to logicznie?
2. Typ kampanii i kreacji dopasowuje się do potencjalnych klientów.
Jeśli wybrałeś już odpowiedni tym kampanii dla Twojej branży, musisz jeszcze poświęcić trochę uwagi analizie swoich klientów. Przede wszystkim ustal kim jest grupa odbiorców Twoich produktów lub usług i jakie ma potrzeby. W ten sposób dowiesz się jaką reklamę powinieneś stworzyć – taką, która na te potrzeby odpowiada. Jeśli posiadasz w swojej ofercie unikalny produkt, na który nie ma dużego popytu, musisz wygenerować potrzebę. Jeśli posiadasz produkt, który posiada także wiele konkurencyjnych firm, musisz podkreślić jego odmienność. Pamiętaj, że konkurencyjność nie zawsze (niemal nigdy) nie powinna opierać się na grze pt. niższa cena. Najlepiej jest konkurować dodatkowymi zaletami, jak darmowa dostawa, długi okres gwarancyjny, system lojalnościowy albo nawet mały gratis do zakupu.
3. Typ kampanii tworzy się na podstawie celu, jaki chcesz osiągnąć.
Od tego, co tak naprawdę chcesz osiągnąć dzięki reklamie Google ADS zależy jaki typ kampanii powinieneś zaplanować. Zależy Ci na zbudowaniu rozpoznawalności marki, ponieważ dopiero rozpocząłeś biznes? Prowadzisz sklep online, więc Twoim celem jest jak największa sprzedaż? A może jako właściciel sklepu internetowego widzisz, że wielu klientów z jakiś przyczyn porzuca koszyk? Dla osiągnięcia każdego z tych celów odpowiedniejszy będzie inny typ kampanii. To, jaki powinieneś wybrać najlepiej jest skonsultować z doświadczoną agencją, która ma na koncie już kilkanaście kampanii o różnych celach. Na podstawie doświadczenia najlepiej dopasuje kampanię do Twoich potrzeb.
4. Nie wszystkie produkty nadają się do reklamy Google ADS.
Jakie produkty reklamować w Google ADS? Przede wszystkim nie wszystkie na raz. Jeśli posiadasz szeroki asortyment produktów lub usług, najlepiej będzie skupić się na produkcie lub usłudze, które są najczęściej kupowane, najwięcej na nich zarabiasz lub masz największą przewagę konkurencyjną. Próba reklamowania wszystkich produktów na raz może spotkać się z przepaleniem dużego budżetu reklamowego. Oprócz tego warto również pamiętać o tym, że każda reklama wymaga perfekcyjnego contentu – zarówno grafiki lub zdjęcia, jak i tekstu. W dobie tak dużej konkurencyjności, zwłaszcza w internecie, planując reklamę należy się wyróżnić, stworzyć coś niepowtarzalnego, pamiętać o języku korzyści i nigdy nie opuszczać call to action.
5. Zanim uruchomisz reklamę Google ADS dopracuj swoją stronę internetową.
Twoja reklama Google ADS będzie kierować użytkowników na Twoją stronę internetową. Dlatego zanim ją opublikujesz warto sprawdzić, czy na stronie znajdują się wszelkie niezbędne informacje, droga do dokonania zakupu jest łatwa i szybka, a w treści znajdują się te same frazy, które zostały wykorzystane w reklamie. Aby mieć pewność, że wszystko jest wykonane tak jak należy warto skorzystać z dodatkowego narzędzia, czyli Google Analytics. Google Analytics monitoruje ruch użytkowników na stronie, a te dane odpowiednio analizowane są prawdziwą kopalnią złota dla optymalizacji zarówno strony, jak i reklamy. Dzięki temu dowiesz się czy na Twoją stronę trafiają użytkownicy, którzy faktycznie są zainteresowani Twoją ofertą i mogą stać się realnymi klientami, czy należy zmienić coś przy planowaniu najbliższej kampanii.
Teraz już znasz najważniejsze sekrety Google ADS i wiesz, na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę. Zapisz ten artykuł na później, i niezależnie od tego, czy postanowisz ustawić reklamę samodzielnie, czy zatrudnisz do tego specjalistów – sprawdź, czy wszystkie powyższe punkty zostały na pewno spełnione! A jeśli czujesz, że potrzebujesz jeszcze wrócić na chwilę do podstaw Google ADS, sprawdź nasz artykuł: Kampanie Google ADS – co to i czy są potrzebne?