Dlaczego warto założyć e-sklep na Woocommerce?
Skoro jesteś tutaj i czytasz ten artykuł, to najprawdopodobniej jesteś teraz w trakcie budowy lub rozbudowy swojego biznesu i zastanawiasz się jaki system wybrać do otwarcia sklepu internetowego. Dostępnych jest obecnie wiele opcji, zarówno mniej, jak i bardziej rozbudowanych, dzięki którym możesz zacząć sprzedawać w internecie. W tym artykule przyjrzymy się wszystkim zaletom systemu WordPress i jego e-commercowej wtyczki Woocommerce.
Wiesz czym jest WordPress?
Podejrzewamy, że wiesz czym jest WordPress, ponieważ jest to najpopularniejszy system do zarządzania treścią w całym internecie. Aż co druga strona www. oparta jest właśnie na tym systemie! Być może wiesz też, że WordPress oferuje szeroki wachlarz wtyczek, które pozwalają na rozbudowę podstawowych opcji strony i zwiększają jej funkcjonalność. Jedną z takich wtyczek jest właśnie Woocommerce, która tak samo, jak sam WordPress w kontekście popularności bije na głowę wszystkie inne systemy e-sklepów.
Woocommerce – co to?
Woocommerce to najpopularniejsze rozwiązanie e-commercowe na świecie. Zasila aż 30 % wszystkich sklepów internetowych! Popularność zawdzięcza łatwemu panelowi administracyjnemu, a także wielu możliwościom rozwoju i modyfikacji. Dzięki temu połączenie WordPress + Woocommerce jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla osób, które już mają doświadczenie z WordPressowymi stronami, jak i dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z tym systemem. Oczywiście warto pamiętać, że żaden CMS nie jest idealny, jednak wśród tych dostępnych na rynku Woocommerce zdecydowanie przewyższa je zaletami.
Zalety Woocommerce
Woocommerce jest bardzo popularny!
Właśnie dzięki temu możemy spodziewać się ciągłego rozwoju tego systemu, a co za tym idzie – większej funkcjonalności i w wyniku tego wyższych zysków. Zarówno do WordPressa, jak i Woocommerce wciąż powstają nowe wtyczki, usługi wsparcia czy systemy integrujące.
Woocommerce ma intuicyjny panel administracyjny!
Wspominaliśmy już o tym wyżej, ale jest to na tyle ogromna przewaga nad konkurencją, że wspomnimy raz jeszcze – Woocommerce to intuicyjne zarządzanie, szybkość działania, elastyczność i łatwość dostosowywania motywów.
Woocommerce to łatwość tworzenia własnych motywów!
W porównaniu do innych systemów Woocommerce oferuje naprawdę łatwe narzędzia do stworzenia własnego motywu lub dostosowania istniejącego już motywu do swoich potrzeb. Dodatkowo WordPress oferuje darmową bazę kilku tysięcy szablonów, a naprawdę ładny i profesjonalny szablon do e-sklepu możesz kupić już za 200 złotych.
Woocommerce jest wyjątkowo wydajny!
To oznacza, że ma niskie wymagania względem sprzętu i serwerów i w praktyce możliwość sprzedaży nieograniczonej ilości produktów. Jest to cecha szczególnie ważna dla osób, które dopiero zaczynają biznes w internecie i starają się mądrze zarządzać dysponowanym budżetem.
Woocommerce to ogromna ilość dodatkowych wtyczek!
Wtyczki pomogą dostosować sklep internetowy do nawet najbardziej specyficznych wymagań Twojej branży. Lista dostępnych wtyczek jest bardzo długa.
Woocommerce to sklep po polsku… i w każdym innym języku!
Tak samo, jak WordPress, tak Woocommerce dostępny jest w polskiej wersji językowej, co znacznie uławia korzystanie z niego. Możliwość prowadzenia e-sklepu na Woocommerce dostępna jest w wielu różnych językach i… walutach.
Woocommerce jest bardzo dobrze zintegrowany z SEO!
Na integracji z SEO i wysokiej widoczności sklepu internetowego powinno zależeć każdemu przedsiębiorcy. Na szczęście Woocommerce charakteryzuje się łatwą optymalizacją SEO, dzięki czemu obniża całościowy koszt promocji sklepu.
Sprawdź również: Artykuł – Co posiada najlepszy sklep internetowy?
Dla kogo jest Woocommerce?
Jak sam widzisz, Woocommerce posiada szereg zalet, dzięki którym Twój nowy sklep internetowy może stać się łatwy w obsłudze, zgodny z założeniami UX i dochodowy. Ten system polecany jest głównie małym i średnim firmom, które chcą prowadzić sprzedaż w internecie i jednocześnie nie chcą być ograniczane przez rozwiązania SaaS. Woocommerce to także idealne rozwiązanie dla wszystkich osób, które już wcześniej prowadziły na WordPressie stronę firmową lub blog i teraz chcą dołączyć do tego e-sklep np. z produktami cyfrowymi.