Jak dotrzeć do nowych klientów w internecie?
Internet daje ogrom możliwości – to prawda. Jednak warto pamiętać, że dużo możliwości nie oznacza, że każda z nich jest warta zachodu. Wśród wszystkich możliwości reklamowania się, jakie daje nam obecnie świat online, powinniśmy wiedzieć, które przyniosą dla naszego biznesu najlepsze efekty.
Aby nasz biznes osiągnął sukces należy przede wszystkim działać dwutorowo. Z jednej strony poświęcić czas na działania, które pozwolą stałym i zdecydowanym klientom na powrót do naszej oferty, z drugiej zaś, na działania, dzięki którym dotrzemy do zupełnie nowych klientów.
Przyjrzyjmy się więc jakie są najlepsze metody docierania do klientów w internecie:
Własna strona internetowa
Przyjęło się mówić, że jeśli firma nie posiada własnej strony internetowej, to tak naprawdę nie istnieje. Właściciel biznesu z pewnością nie chciałby narazić swojej firmy na taką opinię wśród potencjalnych klientów. Dlatego właśnie powinien zadbać o posiadanie własnej strony internetowej, na której umieści informacje o firmie, dane kontaktowe, adres, ofertę lub nawet produkty, które będzie można kupić. Posiadanie własnej strony internetowej lub e-sklepu jest niezbędne również, jeśli zechcesz dotrzeć do klientów za sprawą punktu numer 2. na naszej liście.
Reklamy Google ADS
Reklama Google ADS daje wyjątkową możliwość pokazania się potencjalnym klientom, gdy Ci już są zainteresowani Twoim produktem. Czyż nie brzmi to sprytnie? Google Adwords można skonfigurować w taki sposób, by Twoja strona lub e-sklep pokazywały się po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiednich fraz. Dzięki temu możesz być pewien, że osoba, która trafi na Twój biznes nie jest przypadkowa, a żywo zainteresowana produktami, które masz do zaoferowania.
Więcej o reklamach Google ADS przeczytasz w tym artykule -> Kampanie Google ADS – co to i czy są potrzebne?
Social Media
Social Media, takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy bijący je na głowę w konkursie popularności TikTok to ogromne skupiska użytkowników, a każdy z nich to tak naprawdę potencjalny nowy klient dla Twojej firmy! Prowadzenie firmowych profili na social mediach stworzy do nich łatwiejszą drogę, nie tylko za sprawą płatnych kampanii, lecz również zasięgu organicznego. Social media powinny być oczywiście prowadzone zgodnie ze stworzoną specjalnie dla Twojej firmy strategią komunikacji. W końcu musisz wiedzieć do kogo kierujesz publikowane posty i jaki cel chcesz dzięki nim osiągnąć – zbudować pozycję marki, podnieść rozpoznawalność, czy zbudować wizerunek?
Blog firmowy na stronie www
Wiele początkujących przedsiębiorców nie docenia tego, jak wiele może zdziałać dla pozyskania klientów blog na firmowej stronie. Blog spełnia co najmniej dwie funkcje. Pierwszą jest budowanie wizerunku eksperta, czyli przedsiębiorstwa, które doskonale zna się na swojej branży, wie czego potrzebuje potencjalny klient i potrafi te potrzeby w łatwy i szybki sposób zaspokoić. Najczęściej więc artykuły blogowe powinny odpowiadać na pytania, które zadają sobie klienci w tej konkretnej branży. Drugą jest możliwość wyposażenia strony internetowej w słowa i frazy kluczowe, które pozycjonują ją i podnoszą jej widoczność w internecie. Mowa oczywiście o artykułach SEO, bez których dziś żadna strona nie zostanie wypozycjonowana przez algorytmy ani odkryta przez buszujących w internecie użytkowników.
Responsywność
Ostatni punkt na liście może Cię zdziwić, jednak ma on ogromne znaczenie w pozyskaniu realnego klienta i dokonanie przez niego zakupu. Obecnie ponad 70% zakupów w internecie dokonywanych jest przez urządzenia mobilne, takie jak telefon czy tablet. Jeśli więc Twoja strona internetowa lub sklep internetowy nie będą responsywne pozostaną atrakcyjne dla jedynie 30% użytkowników świata online. To ogromna strata! Jeśli chcesz, by nowi klienci dokonywali u Ciebie zakupów lub korzystali z Twoich usług musisz im to maksymalnie ułatwić. Responsywność strony pozwoli użytkownikom na zakupy czy rezerwację terminu na usługę z każdego miejsca i o każdej porze – w tramwaju w drodze do pracy, z wygodnej kanapy podczas obserwowania bawiących się w salonie dzieci czy nawet leżąc na leżaku pod palmami na wakacjach.
To jedynie 5 najważniejszych punktów spośród wielu sposobów na pozyskanie nowego klienta a mimo to wymagają one wiele pracy i uwagi. Rozwijając więc swój biznes pamiętaj, że nie wszystko musisz robić samodzielnie, zwłaszcza jeśli nigdy nie miałeś w doświadczenia w tego typu działaniach. Znajdź odpowiednią firmę, która wykona za Ciebie najtrudniejsze zadanie, czyli znajdzie dla Ciebie nowych klientów i ciesz się rozwojem swojego biznesu.