Przewodnik po pozycjonowaniu dla początkujących
Gdy już posiadasz swoją własną stronę internetową lub e-sklep, całkowicie działający i zoptymalizowany, przychodzi moment, w którym warto jest się zastanowić nad wypromowaniem firmy i jej marki. W tym miejscu całe na biało wchodzi słynne Pozycjonowanie, które wraz ze strategią marketingową i kampaniami reklamowymi Google pomoże Ci wejść na nowy poziom w biznesie.
O pozycjonowaniu słyszała każda osoba, która chociaż przez chwilę zastanawiała się nad stworzeniem własnego miejsca w internecie. Często jednak informacje o pozycjonowaniu są niepełne lub niejasne, przez co młodzi przedsiębiorcy całkowicie o nim zapominają. Pozycjonowanie to bardzo silne narzędzie, którego nie warto pomijać, dlatego w tym artykule postaramy się wytłumaczyć Ci czym jest pozycjonowanie, dlaczego warto pozycjonować stronę i w jaki sposób to robić.
Po pierwsze: co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to proces optymalizacji strony internetowej, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek np. Google. Mówiąc po ludzku, pozycjonowanie pozwala pokazać Twoją stronę lub sklep internetowy na jednej z pierwszych (lub pierwszej!) stron w Google. To oczywiście zwiększa szansę na to, że zainteresowany użytkownik wejdzie do Twojego sklepu, a nie do sklepu konkurencji. Pozycjonowanie obejmuje także działania poza stroną, które mają doprowadzić do zwiększenia widoczności i dostępności strony dla potencjalnych użytkowników – potencjalnych klientów.
Po drugie: jak działa pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie strony www. lub sklepu internetowego przebiega w kilku różnych etapach. Przede wszystkim skupia się na analizie słów kluczowych, czyli słów, które mogą używać w wyszukiwarce potencjalni klienci. Następnie takie słowa umieszcza się w tekstach na stronie – w nagłówkach, treściach, meta tagach, meta tekstach i adresach url. Bardzo istotnym punktem jest również optymalizacja techniczna strony, czyli praca nad czasem ładowania się strony czy dodaniem mapy witryny. Na pozycjonowanie składa się też tzw. budowanie linków. W tym działaniu chodzi o to, by w różnych miejscach w internecie – na portalach, stronach, e-sklepach, forach itp. pojawiały się linki prowadzące do Twojej strony.
Po trzecie: czy pozycjonowanie strony jest łatwe?
Mimo tego, że większość działań zawartych w pozycjonowaniu wygląda na łatwe do wykonania, tak naprawdę wymaga to dużej wiedzy i zaangażowania. Na pozycjonowanie strony wpływ ma wiele czynników i warto pamiętać, że jest to długotrwały proces. Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony w internecie, co przekłada się na większe zainteresowanie ze strony użytkowników i zdobywanie większej ilości klientów. Proces ten nie może więc trwać krótko, ponieważ budowanie rozpoznawalności (online czy offline) jest po prostu czasochłonne.
Po czwarte: co pomoże wypozycjonować stronę lepiej?
Jak już wspomnieliśmy na początku, pozycjonowanie nie powinno działać w pojedynkę. Najlepiej jest połączyć je z kampaniami reklamowymi Google, które tak samo, jak pozycjonowanie opierają się w głównej mierze na słowach kluczowych. Pozycjonowanie i kampanie Google ADS to para idealna, która wywinduje wyniki sprzedażowe w Twojej firmie! Jeśli nie wiesz jak działają kampanie Google to zapraszamy Cię do artykułu: „Kampanie Google ADS – co to i czy są potrzebne?” Poza tym warto także pamiętać o stworzeniu konkretnej strategii, planu działania marketingowego, który doprowadzi Cię do celu. Działanie pod wpływem impulsu zazwyczaj przynosi jedynie straty budżetu.
Wracając jednak do tematu stricte pozycjonowania: najważniejsze jest, by dobierać odpowiednie słowa kluczowe. Odpowiednie, to znaczy jakie? Takie, które cieszą się wysokim zainteresowaniem, ale jednocześnie nie są konkurencyjne. W tym samym czasie trzeba pamiętać o tym, by teksty ze słowami kluczowymi brzmiały naturalnie. Wyszukiwarki traktują jako spam teksty, w których pojawia się za dużo słów kluczowych. Potencjalni klienci zniechęcają się do zakupu po zobaczeniu opisu produktu, który ma zero sensu, ale za to dużo słów kluczowych. Ta sama zasada dotyczy linków, które powinny pochodzić z wiarygodnych i związanych tematycznie z Twoją branżą portali. Praca pozycjonera wymaga więc naprawdę dużego wyczucia.
Po piąte: jak wdrożyć ten plan w życie?
Możesz przestudiować internet i samodzielnie zabrać się do pracy nad optymalizacją strony i Google AdWords. Możesz też zlecić te zadania specjalistom, którzy zadbają o odpowiednią widoczność Twojego biznesu w internecie. Na cokolwiek się zdecydujesz, pamiętaj, by regularnie monitorować i analizować wyniki. Tylko w ten sposób będziesz mógł je zoptymalizować, zidentyfikować słabe strony i wprowadzić poprawki.
Zainteresował Cię temat Google AdWords? Sprawdź również artykuł: „5 sekretów Google ADS, które musisz poznać”.